Friday 17 September 2010

Iδιοκτήτες φορτηγών: Μπλόκα, ένταση και σουβλάκια

  • Μπίρες, σουβλάκια και... επανάσταση. Μπορεί να βρίσκονται συνεχώς σε «αγωνιστική ετοιμότητα», όπως οι ίδιοι δηλώνουν, όμως φροντίζουν να καλοπερνούν τις ώρες που βρίσκονται διαμαρτυρόμενοι στους δρόμους και εν μέσω αντιπαραθέσεων με ΜΑΤ και διερχόμενους οδηγούς.

Για τους ιδιοκτήτες φορτηγών ο κλεφτοπόλεμος των τελευταίων ημερών με την Αστυνομία συνεχίστηκε και χθες στους δρόμους της Αθήνας. Ενθαρρυμένοι από την υπαναχώρηση της κυβέρνησης στο θέμα του πλαφόν της βενζίνης στα καύσιμα, οι οδηγοί φορτηγών με τα οχήματά τους προχώρησαν σε συγκεντρώσεις σε διάφορα σημεία του οδικού άξονα στην περιοχή της Αττικής, όπως στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στην Εθνική οδό στο ύψος του Χαϊδαρίου και στα διόδια της Ελευσίνας.

«Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μέχρι τελικής πτώσης. Για εμάς πρόκειται για ζήτημα ζωής και θανάτου, τι να πεθάνεις Σάββατο, τι Κυριακή πρωί» λέει ο Μαρίνος Σ., ο οποίος οδηγεί πάνω από 30 χρόνια την νταλίκα του σε ελληνικούς και μη δρόμους. «Ξέρω συναδέλφουςπου αν ισχύσουν όσα λέει η κυβέρνησηδεν θα προλάβουν καν να αποπληρώσουν το κόστος της άδειας που αγόρασαν» συμπληρώνει. «Τις άδειές μας μπορούν να μας τις πάρουν, την αξιοπρέπεια όμως ποτέ».

Τα λόγια του προέδρου του Σωματείου Γερανοφόρων Οχημάτων Αθηνών- Πειραιώς και Περιχώρων κ. Βασίλη Σαχινίδη απηχούν το κλίμα που επικρατεί στις τάξεις των ιδιοκτητών φορτηγών ενάμιση μήνα μετά την επίταξή τους.
  • «Πουλάνε ήδη τις άδειες»

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης στο Χαϊδάρι δεν έλειψαν και οι αντεγκλήσεις με την Αστυνομία και κάποιους οδηγούς. Ορισμένοι αυτοκινητιστές, ισχυριζόμενοι ότι θα πήγαιναν να δουλέψουν καθώς είναι επιταγμένοι, θέλησαν να μετακινήσουν τα οχήματά τους. Οι δυνάμεις των ΜΑΤ, φοβούμενες ότι σκοπός ήταν η δημιουργία νέας κινητοποίησης, εμπόδισαν τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν το ρεύμα της Εθνικής οδού προς Αθήνα να μείνει κλειστό για περίπου μία ώρα, με την ουρά των αυτοκινήτων να φτάνει τα 5 χλμ.

Οι περισσότεροι εξοργίζονται όταν ακούν ότι πρόκειται για προνομιούχο κλάδο. «Δουλεύουμε πολλές φορές άυπνοι επί 24ωρα, ενώ οι δήθεν παχυλές αμοιβές μάς καταβάλλονται έπειτα από μήνες, πολλές φορές και ένα χρόνο αργότερα» τονίζει ο κ. Σαχινίδης. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των οδηγών δεν φαίνεται να ακολουθούν τους ιδιοκτήτες, αφού τάσσονται υπέρ του νομοσχεδίου. «Με την απελευθέρωση της αγοράς θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα υπάρξει ανταγωνισμός. Σήμερα οι οδηγοί δουλεύουμε χωρίς συμβάσεις εργασίαςκαι κάτω από αντίξοες συνθήκες» τόνισε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας του Συνδικάτου των Μεταφορέων κ. Βασίλης Δημητρόπουλος.

Παρά τον αναβρασμό που επικρατεί στις τάξεις τους, ορισμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν ήδη αρχίσει να σκέφτονται την επόμενη μέρα. «Συνάδελφοι, πολλά χρόνια στο επάγγελμα, πουλάνε ήδη τις άδειές τους σε εξευτελιστικές τιμές. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν είχαν δίκιο ή όχι» λένε οι συγκεντρωμένοι στο μπλόκο του Χαϊδαρίου.
  • Εξετάζονται κίνητρα για απόσυρση φορτηγών
Τ ην ερχόμενη εβδομάδα θα κλείσει το θέμα της απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών με την ψήφιση του νομοσχεδίου την Τρίτη ή την Τετάρτη από την Ολομέλεια της Βουλής, ενώ η κυβέρνηση θα εξετάσει το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή και επί των άρθρων και επί της αρχής, με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο κ. Δ. Ρέππα να απευθύνει έκκληση στους ιδιοκτήτες να συνταχθούν με την πολιτεία για την ομαλή, όπως είπε, μετάβαση σε ένα εκσυγχρονισμένο ευρωπαϊκό καθεστώς αντί να δίνουν μάχη με το βλέμμα στο παρελθόν. «Η πολιτεία έχει τα μέσα να προστατεύσει την κοινωνία και να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς προς όφελος της οικονομίας και της ανάπτυξης» είπε ο υπουργός και επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις.

Ο κ. Ρέππας ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά ότι δεν πρόκειται να υπάρξει παράταση της μεταβατικής περιόδου, ούτε επιστροφή του 35% της αξίας της άδειας των ιδιοκτητών ΦΔΧ μετά την πάροδο της περιόδου. Επίσης έσπευσε να καθησυχάσει τους βουλευτές που διατύπωσαν επιφυλάξεις για ορισμένες διατάξεις σχετικά με τον κίνδυνο δημιουργίας καρτέλ αλλά και «εισβολής» ξένων οδηγών στην Ελλάδα. Οι βουλευτές πρότειναν να προβλεφθεί και γραπτώς στο σχετικό άρθρο ότι μεταφορικές εταιρείες μπορούν να ιδρύονται μόνο από πολίτες χωρών-μελών της ΕΕ.

No comments: