Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, ο χώρος του web dating ανθεί. Με τον αριθμό τον ανθρώπων που αναζητούν ταίρι στο Διαδίκτυο και όχι σε μπαρ ή κλαμπ να αυξάνεται, ο τομέας του web dating παρουσιάζεται ανεπηρέαστος από το άσχημο οικονομικό κλίμα που χαρακτηρίζει την παρούσα περίοδο, με την αξία του να ξεπερνά τα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Μία από τις ταχύτατα ανερχόμενες εταιρείες του χώρου του online dating είναι η Global Personals, που εδρεύει στο Ουΐνδσορ και ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από οκτώ χρόνια. Έχει 100 εργαζομένους και 14 ιστοσελίδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι Just Widower Dating και η Just Divorced Singles, οι οποίες απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένα κοινά. Ωστόσο, το 85% των εσόδων της Global Personals προέρχεται από την πώληση λογισμικού για το ανέβασμα των δικών τους, «white-label» σελίδων.
«Παρέχουμε την τεχνολογία, την εμπειρία μας στην εξυπηρέτηση πελατών και τη βάση δεδομένων σε άλλες εταιρείες, οι οποίες μετά βάζουν τη δική τους φίρμα και το προωθούν στο καταναλωτικό κοινό» λέει ο ιδρυτής, Ρος Γουΐλιαμς. «Τα τελευταία χρόνια τα έσοδά μας έφτασαν από το τίποτα στα 30 εκατομμύρια λίρες το χρόνο».
Πρόκειται για μία πολύ καλή συμφωνία για την Global Personals, καθώς λαμβάνει το 50% των εσόδων των white-label ιστοσελίδων.
Η εν λόγω υπηρεσία αξιοποιείται από άτομα που θέλουν να στήσουν επιχειρήσεις στο χώρο των γνωριμιών, αλλά και από μεγάλες εταιρείες του χώρου των media που θέλουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους στο συγκεκριμένο τομέα (FHM, Bizarre, Maxim). Συνολικά, η Global Personals υποστηρίζει 6.000 τέτοιες σελίδες.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και μειονεκτήματα: κατά τον Μαρκ Λέτσνικ, που ασχολείται με τη διοργάνωση συνδιασκέψεων για τη συγκεκριμένη βιομηχανία, «υπάρχουν δύο θέματα. Το πρώτο είναι ότι μοιράζομαι τα έσοδα. Επίσης, ας πούμε ότι μετά από τρία με τέσσερα χρόνια θέλω να πουλήσω την επιχείρηση. Όλοι αυτοί οι χρήστες αποτελούν την πραγματική αξία της επιχείρησης, αλλά δεν 'ανήκουν' σε μένα, μα στον 'white label host' ».
Ο Ρίτσαρντ Λα Ρούινα δεν θέλει να μοιράζεται τα έσοδά του: του ανήκει το Pick Up Artist Training, ένα από αυτά τα σεμινάρια τα οποία διαφημίζονται πολύ online, που δείχνουν στον κόσμο πώς να βρίσκει συντρόφους. Απευθύνεται σε άνδρες που αναζητούν γυναίκες και προϋποθέτει δύο ημέρες «βασικής εκπαίδευσης»: πώς θα πάρετε τον αριθμό τηλεφώνου μιας γυναίκας, πώς θα της στείλετε μήνυμα, πού θα πάτε σε ένα ραντεβού και πώς πρέπει να φέρεστε. Κοστίζει 779 λίρες (914 ευρώ). Ο Νταράμ Ράτζα, που διδάσκει στο σεμινάριο, το παρακολούθησε ο ίδιος, πριν από τρεισήμισι χρόνια. «Στο τέλος, είχα την πεποίθηση ότι μπορούσα να βγω, να συναντήσω κάποια, να βγω μαζί της ραντεβού και να κάνω σχέση μαζί της, αν το ήθελα» λέει σχετικά. Ωστόσο, οι επικριτές θεωρούν ότι το σεμινάριο επικεντρώνεται περισσότερο στο να συναντά κάποιος γυναίκες παρά να κάνει σοβαρές σχέσεις.
Μία άλλη περίπτωση εξειδίκευσης στο χώρο συναντάται στην ασιατική αγορά, όπου ιστοσελίδες όπως η Shaadi.com απευθύνονται κυρίως σε ανθρώπους που θέλουν να νοικοκυρευτούν παρά απλά να βγαίνουν πολλά ραντεβού. Η εν λόγω εταιρεία, που εδρεύει στη Βομβάη, ισχυρίζεται ότι έχει κανονίσει πάνω από δύο εκατομμύρια γάμους σε όλο τον κόσμο από το άνοιγμά της, πριν από 15 χρόνια, μέχρι σήμερα. Χρησιμοποιούνται τα ίδια κριτήρια που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακά οι οικογένειες όταν κανονίζουν γάμους, αλλά τα πάντα γίνονται online. Ο Σαντζάι και η Σουνίτα, που γνωρίστηκαν μέσω του site, είναι παντρεμένοι εδώ και οκτώ χρόνια. «Δεν γίνεται να ξαναγίνεις νέα, και είχα περάσει ήδη από έναν αποτυχημένο γάμο που είχε γίνει μέσω της 'παραδοσιακής οδού'. Οπότε επρόκειτο για μία 'πλατφόρμα' όπου το οικογενειακό στοιχείο δεν υπήρχε, και αυτό σήμαινε πως ήταν δική μου η απόφαση, χωρίς να επηρεάζομαι από άλλους».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC
Μία από τις ταχύτατα ανερχόμενες εταιρείες του χώρου του online dating είναι η Global Personals, που εδρεύει στο Ουΐνδσορ και ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από οκτώ χρόνια. Έχει 100 εργαζομένους και 14 ιστοσελίδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι Just Widower Dating και η Just Divorced Singles, οι οποίες απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένα κοινά. Ωστόσο, το 85% των εσόδων της Global Personals προέρχεται από την πώληση λογισμικού για το ανέβασμα των δικών τους, «white-label» σελίδων.
«Παρέχουμε την τεχνολογία, την εμπειρία μας στην εξυπηρέτηση πελατών και τη βάση δεδομένων σε άλλες εταιρείες, οι οποίες μετά βάζουν τη δική τους φίρμα και το προωθούν στο καταναλωτικό κοινό» λέει ο ιδρυτής, Ρος Γουΐλιαμς. «Τα τελευταία χρόνια τα έσοδά μας έφτασαν από το τίποτα στα 30 εκατομμύρια λίρες το χρόνο».
Πρόκειται για μία πολύ καλή συμφωνία για την Global Personals, καθώς λαμβάνει το 50% των εσόδων των white-label ιστοσελίδων.
Η εν λόγω υπηρεσία αξιοποιείται από άτομα που θέλουν να στήσουν επιχειρήσεις στο χώρο των γνωριμιών, αλλά και από μεγάλες εταιρείες του χώρου των media που θέλουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους στο συγκεκριμένο τομέα (FHM, Bizarre, Maxim). Συνολικά, η Global Personals υποστηρίζει 6.000 τέτοιες σελίδες.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και μειονεκτήματα: κατά τον Μαρκ Λέτσνικ, που ασχολείται με τη διοργάνωση συνδιασκέψεων για τη συγκεκριμένη βιομηχανία, «υπάρχουν δύο θέματα. Το πρώτο είναι ότι μοιράζομαι τα έσοδα. Επίσης, ας πούμε ότι μετά από τρία με τέσσερα χρόνια θέλω να πουλήσω την επιχείρηση. Όλοι αυτοί οι χρήστες αποτελούν την πραγματική αξία της επιχείρησης, αλλά δεν 'ανήκουν' σε μένα, μα στον 'white label host' ».
Ο Ρίτσαρντ Λα Ρούινα δεν θέλει να μοιράζεται τα έσοδά του: του ανήκει το Pick Up Artist Training, ένα από αυτά τα σεμινάρια τα οποία διαφημίζονται πολύ online, που δείχνουν στον κόσμο πώς να βρίσκει συντρόφους. Απευθύνεται σε άνδρες που αναζητούν γυναίκες και προϋποθέτει δύο ημέρες «βασικής εκπαίδευσης»: πώς θα πάρετε τον αριθμό τηλεφώνου μιας γυναίκας, πώς θα της στείλετε μήνυμα, πού θα πάτε σε ένα ραντεβού και πώς πρέπει να φέρεστε. Κοστίζει 779 λίρες (914 ευρώ). Ο Νταράμ Ράτζα, που διδάσκει στο σεμινάριο, το παρακολούθησε ο ίδιος, πριν από τρεισήμισι χρόνια. «Στο τέλος, είχα την πεποίθηση ότι μπορούσα να βγω, να συναντήσω κάποια, να βγω μαζί της ραντεβού και να κάνω σχέση μαζί της, αν το ήθελα» λέει σχετικά. Ωστόσο, οι επικριτές θεωρούν ότι το σεμινάριο επικεντρώνεται περισσότερο στο να συναντά κάποιος γυναίκες παρά να κάνει σοβαρές σχέσεις.
Μία άλλη περίπτωση εξειδίκευσης στο χώρο συναντάται στην ασιατική αγορά, όπου ιστοσελίδες όπως η Shaadi.com απευθύνονται κυρίως σε ανθρώπους που θέλουν να νοικοκυρευτούν παρά απλά να βγαίνουν πολλά ραντεβού. Η εν λόγω εταιρεία, που εδρεύει στη Βομβάη, ισχυρίζεται ότι έχει κανονίσει πάνω από δύο εκατομμύρια γάμους σε όλο τον κόσμο από το άνοιγμά της, πριν από 15 χρόνια, μέχρι σήμερα. Χρησιμοποιούνται τα ίδια κριτήρια που θα χρησιμοποιούν παραδοσιακά οι οικογένειες όταν κανονίζουν γάμους, αλλά τα πάντα γίνονται online. Ο Σαντζάι και η Σουνίτα, που γνωρίστηκαν μέσω του site, είναι παντρεμένοι εδώ και οκτώ χρόνια. «Δεν γίνεται να ξαναγίνεις νέα, και είχα περάσει ήδη από έναν αποτυχημένο γάμο που είχε γίνει μέσω της 'παραδοσιακής οδού'. Οπότε επρόκειτο για μία 'πλατφόρμα' όπου το οικογενειακό στοιχείο δεν υπήρχε, και αυτό σήμαινε πως ήταν δική μου η απόφαση, χωρίς να επηρεάζομαι από άλλους».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC
No comments:
Post a Comment